هزینه های خرید ملک در ترکیه

بر خلاف دیگر کشورها، هزینه های خرید ملک در ترکیه پایین است و اتباع خارجی از اینکه این مقدار پول می توانند در جیب خود ذخیره کنند متعجب خواهند شد. همانند همیشه، عاقلانه است که قبل از شروع هزینه های اضافی ناشی از مراحل قانونی و نیز هزینه های مالیات و خدمات را بدانید. موارد زیر آن چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید.

هزینه گزارش ارزیابی

به هنگام فروش املاک به اتباع خارجی، ارایه گزارش ارزیابی با ذکر ارزش ملک قبل از نقل و انتقال سند، اجباری است. هزینه گزارش ارزیابی SPK مبلغ 1.500 لیر است. خریداران این هزینه را مستقیما به بخش ارزیابی املاک و اداره سازمان ثبت زمین و کاداستر پرداخت خواهند نمود. زمان تکمیل گزارش ارزیابی 2 تا 3 روز به طول خواهد انجامید.

هزینه های نقل وانتقال اسناد ملکی (Tapu)

اداره کل ثبت زمین و کاداستر نقل و انتقال را انجام می دهد. هر دو طرف خریدار و فروشنده باید حضور داشته باشند، مگر اینکه هر یک از دو طرف وکالتنامه ای برای به امضا نهایی داده باشند.

4 درصد از ارزش اعلام شده ملک، به عنوان مالیات نقل و انتقال به دفتر اسناد، پرداخت می شود. خریدار مبلغ مالیات را به بطور معمول پرداخت می کند. چندین مورد هزینه و مالیات به ارزش تقریبی 2500 لیر ترکیه به شرح زیر وجود دارند؛

• ترجمه گذرنامه در دفتر اسناد رسمی (300 لیر برای هر فرد)
• ترجمه مدرک اثبات آدرس جهت باز کردن حساب بانکی در دفتر اسناد رسمی
• مترجم قسم خورده
• وکالت (اختیاری)
• دریافت شماره مالیاتی
• عکس
• مالیات کاداستر (Tapu Kadastro Harcı)

بعلاوه، اداره ثبت زمین و كاداستر تنها یک بار برای پردازش- Döner Sermaye Harcı تقریبا مبلغ 400 لیرترکیه دریافت میکند.

هزینه آژانس املاک و مستغلات :

هنگام خرید ملک، طبق قانون، آژانسهای املاک و مستغلات ثبت شده و دارای مجوز، 2 درصد + هزینه خدمات مالیات بر ارزش افزوده را از خریدار و فروشنده دریافت می کنند.

هزینه های وکیل :

هزینه وکیل به طور متوسط از 1.750 دلار + 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

مالیات ملک (Emlak Vergisi) :

مالیات املاک و مستغلات هر ساله پرداخت می شود و در شهرداری های شهری 0,2 درصد و در مناطق غیر شهری 0,1 درصد است. نرخ مالیات املاک تجاری 0,4 درصد در مناطق شهری و 0,2 درصددر مناطق غیر شهری است.

این مالیات توسط دولت برای بهبود بخشیدن به تأمین آب و فاضلاب، اجرای خدمات قانونی و آتش نشانی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

بیمه املاک و زلزله :

بیمه زلزله (DASK) در ترکیه اجباری است و براساس مترمربع محاسبه می شود. خطرات ناشی از آتش سوزی، انفجار، سونامی یا رانش زمين در طول و پس از زلزله تحت پوشش بیمه های زلزله اجباری می باشند. هزینه آن بین 150 تا 250 لیر (بسته به متراژ) متغیر است.

بیمه املاک، ملک را در برابر بسیاری از خطرات مانند آتش سوزی، سرقت و برخی آسیب های آب وهوایی، حفاظت می کند. این شامل اشکال تخصصی بیمه مانند بیمه آتش سوزی، بیمه سیل، بیمه زلزله، بیمه خانه یا بیمه دیگ بخار می شود. بیمه املاک امکان بازپرداخت زیانها به صاحب ملک برای چنین مواردی را فراهم می کند.

وصل کردن برق و آب :

هزینه های آبونمان برق

هزینه آبونمان برق و آب در آنتالیا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

هنگامیکه اولین قبض آبونمان خود را دریافت می کنید، برای کنتور برق و سپرده اضافه باید مبلغی بین 100 تا 500 لیرترکیه پرداخت نمایید. اگر DASK منقضی شده باشد، هزینه انتقال برابر با میزان مبلغ سپرده و مبلغ اضافی DASK خواهد بود

هزینه های آبونمان آب :

هنگامیکه اولین قبض آبونمان خود را دریافت می کنید، باید مبلغ 775 لیرترکیه جهت هزینه ثبت و سپرده اضافی پرداخت کنید. اگر DASK منقضی شده باشد، هزینه انتقال برابر با میزان مبلغ سپرده و مبلغ اضافی DASK است.
ما تمام داده های خواص ما را حداقل در هر 3 ماه به روز می کنیم، حتی اگر برای این ملک تحقیق نکنیم.
تلفن و اینترنت :

اگر مجوز اقامت دارید، می توانید خط تلفن و اینترنت داشته باشید. ترک تله کام و تی تی نت در سراسر کشور فعال هستند و اکثریت بازار را در اختیار دارند

برای مشترکین جدید، اگر قرارداد دو ساله امضا نمایند، بسته های ویژه ای در دسترس خواهد بود. برای نمونه تماس های تلفنی، اینترنت پهن باند و کانالهای ماهواره ای با 130 لیتر در ماه در اختیار شما قرار می گیرد. تمام شرکت ها هزینه نصب نیز خواهند داشت.

هزینه نگهداری (Aidat به ترکی)

هر کسی که آپارتمانی را در یک ساختمان عمومی خریداری می کند، ماهانه باید هزینه تعمیر و نگهداری (Aidat) پرداخت نماید که به مصرف امکانات عمومی مانند برق، استخر شنا، تعمیر و نگهداری باغ و یا نگهبانی می رسد. در مورد هزینه تعمیر و نگهداری در ترکیه بیشتر بخوانید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی با مشاورین هلدینگ سپهر در تماس باشید

تماس از طریق واتساپ و تلگرام

5525268040 ۹۰+

??? WHATSAPP : https://wa.me/905525268040