اگر می خواهید بیش از 90 روز در ترکیه بمانید ، باید برای گرفتن کارت اقامت ترکیه درخواست کنید. اگر ویزای معتبری دارید ، فقط در صورت منقضی شدن ویزا در مدت اقامت و در صورت ماندن بیش از 90 روز باید درخواست اجازه اقامت دهید.

چندین نوع اجازه اقامت وجود دارد:

اجازه اقامت کوتاه مدت

اجازه اقامت خانواده

اجازه اقامت دانشجویی

اجازه اقامت طولانی مدت

اجازه اقامت بشردوستانه

شما باید در کنسولگری ترکیه در کشور محل اقامت خود برای گرفتن کارت اقامت ترکیه درخواست کنید. اگر در حال حاضر در ترکیه هستید ، می توانید به طور استثنائی با مقامات محلی درخواست اجازه اقامت دهید.

اگر می خواهید برای اجازه اقامت درخواست کنید ، حداقل 60 روز پس از اتمام اجازه اقامت درخواست شده و دو نسخه از آن نیاز به گذرنامه / سند مسافرتی دارید. علاوه بر این ، در صورت داشتن یک فرم درخواست پر شده ، حداقل به چهار عکس با اندازه گذرنامه (برای داشتن امنیت در جاده ، آوردن هشت مورد نیاز) ، ویزای خود نیاز دارید. بسته به نوع اجازه اقامت ، ممکن است به مستندات بیشتری نیاز داشته باشید (مانند گواهینامه کارفرمای ، مدرسه ، دانشگاه ، بانک و غیره).

با توجه به نوع اقامت شما و دلیل درخواست خود ، اجازه اقامت شما بین 6 ماه تا 5 سال اعتبار خواهد داشت. هزینه ها ممکن است متفاوت باشد ، اما در حدود 60/80 $ یورو است.

تمدید اجازه اقامت توریستی :

اگر می خواهید مجوز اقامت خود را تمدید کنید ، باید 60 روز قبل از انقضای مجوز در مقامات محلی این کار را انجام دهید. یک سند رایگان برای شما صادر می شود که می گوید درخواست شما برای تمدید در حال تعلیق است و اجازه دارید تا زمان تصمیم گیری در ترکیه بمانید ، حتی اگر مجوز شما تا آن تاریخ منقضی شده باشد. مجوز جدید دقیقاً از تاریخ انقضا مجوز قبلی معتبر خواهد بود.

با این حال ، تحت هیچ شرایطی نباید سعی کنید مقامات ترکیه را فریب دهید تا اعتبار پروانه اقامت خود را طولانی تر کنند – شما خطر تبعید به کشور خود را دارید یا یک اصطلاح در سیستم بد نام زندان ترکیه است.

درخواست مجوز :

در موارد خاص ، ممکن است برای اجازه اقامت متفاوت اقدام کنید. اگر به عنوان مثال یکی از والدین شما را ترک کرده باشد و شما 18 ساله شوید ، می توانید بلافاصله مجوز اقامت کوتاه مدت را دوباره درخواست کنید. تنها شرط این است که شما باید حداقل برای مدت سه سال در ترکیه زندگی کرده باشید.

اگر از یک شهروند ترکیه طلاق گرفته و می خواهید در ترکیه بمانید ، می توانید درخواست اقامت کوتاه مدت نیز بدهید. شما باید سه سال در ترکیه زندگی کرده باشید ، مگر اینکه قربانی خشونت خانگی شده باشید.

اما ، در هر دو مورد ، درخواست مجوز دیگر اختیاری است ، زیرا مجوز خانواده زودتر از موعد 18 سالگی منقضی نمی شود

گرفتن کارت اقامت ترکیه طولانی مدت :

اگر می خواهید برای اجازه اقامت طولانی مدت ترکیه اقدام کنید ، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

8 سال اقامت مداوم در ترکیه

از کمک های اجتماعی در 3 سال گذشته دریافت نکرده باشید

درآمد کافی و با ثبات برای حفظ خود (و خانواده)

بیمه درمانی معتبر (برای متقاضیان زیر 65 سال)

عدم تهدید نظم و امنیت عمومی

شما به مستندات مشابه مجوزهای اقامت دیگر ، به علاوه کتاب اقامت و شماره مالیات ترکیه خود نیاز دارید.

کلیه اتباع بیگانه که قصد کار در ترکیه را دارند باید قبل از شروع کار خود در ترکیه مجوز کار را دریافت کنند. استخدام کارگر خارجی که مجوز کار نداشته باشد برای کارفرما غیرقانونی است.

بسته به اقامت کارگران خارجی در ترکیه ، دو روش مختلف برای اخذ مجوز کار وجود دارد.

– اتباع خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر هستند (مانند گردشگری ، درمان پزشکی ، فعالیت ورزشی و غیره و معتبر برای حداقل 6 ماه) ، به استثنای مجوز اقامت صادر شده برای دانشجویان ، مجاز به مراجعه مستقیم به وزارت کار و اجتماعی هستند. امنیت برای مجوزهای کاری آن ها.

– در صورت عدم اجازه اقامت معتبر ، وی باید به کنسولگری ترکیه مربوطه یا کشور محل اقامت خود یا کشور تابعیت خود مراجعه کند.

درخواست اجازه کار از ترکیه :

اتباع خارجی دارای مجوز اقامت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار دارند ، به جز مجوز اقامت برای مقاصد آموزشی ، می توانند مستقیماً به وزارت کار و تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

اجازه اقامت را می توان از اداره محلی پلیس دریافت کرد. قرار ملاقات از قبل از شعبه بیگانه در اداره پلیس محلی انجام می شود و اسناد مورد نیاز در قرار ملاقات ارسال می شود. پس از صدور مجوز اقامت ، اسناد مورد نیاز باید ارائه شود و مراحل توضیح زیر برای اخذ مجوز کار دنبال می شود.

کارمند و کارفرمای خارجی در ترکیه باید همراه با اسناد لازم به وزارت کار و تأمین اجتماعی تقاضای آنلاین ارائه دهند. مدارکی که توسط کارمند و کارفرما ارسال می شود متفاوت است. کلیه اسناد باید ظرف 6 روز پس از درخواست آنلاین به وزارت کار و تأمین اجتماعی تحویل داده شود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی با مشاورین هلدینگ سپهر در تماس باشید

تماس از طریق واتساپ و تلگرام

5525268040 ۹۰+

??? WHATSAPP : https://wa.me/905525268040